Flow Yoga (HOT søndage)
Flow Yoga
Alle%20rev%20yoga

Flow Yoga: kom ind i den magiske Flowzone. Ved at synkronisering af dybe vejrtrækninger og Flow Yoga serier, rettes fokus på opvarmning af kroppen, puls og energi og kredsløb.
Du lærer at samle og bruge din krop korrekt - den muskulær energi, hvilket giver en følelse af råstyrke, grounding og balance.
Et af målene med Flow Yoga, er at komme ind i den magiske Flowzone, hvor du glemmer alt andet end det du foretager dig lige her og nu. En tilstand af fordybelse, nærvær og tidsløshed.
Holdet indenholder også stræk, afspænding unikke stress reducerende vejrtrækningsøvelser.

Vi laver:

  • Dynamisk FlowYoga siddende, liggende stående
  • Træning af mave, ryg, baller, lår og arme.
  • Energitræning via åndedrættet og bevægelse
  • Strækøvelser med understøttende klodser, elastikker mm
  • Mindfulness afspænding
  • Sansetræning som øger nærværet.
  • HOT Flow Yoga (søndage og onsdage ulige uger) Læs mere

Udbytte:

  • Styrke kredsløb, balance, grounding, smidighed.
  • Flottere kropsholdning
  • Bedre koordination af muskler og psyke/hjerne
  • Balance i nerve- og hormonsystem.
  • Reducere stress og spændinger.
  • Stærkere immunforsvar, mental balance og energi.

Særligt godt i mod:

Det fysiske: : Dårlig kondition, koordination og udholdenhed Smerter og problemer med ryg, ben, knæ, skuldre, nakke, balance o. lign., led, fordøjelsen, astma mm. Hybermobilitet (styrker ledbånd og muskler)

Det psykiske: Søvnløshed, stress, smerter, uro, nedtrykthed, depression, træthed, Adhd og andre sindslidelser. Nerve- og hormonsystem samarbejder bedre med de organstyrrede muskler, så de afspændes og styrkes og signaler fra hjernen modtages optimalt.

Du efterlader rummet med en nærværende og sansende kontakt ind til dig selv. Du kan med fordel lærer at bruge disse unikke redskaber i dagligdagen og dermed indstilles kroppen og sindet til mere ro og sundhed.

En god kombination, hvis du er nybegynder eller ønsker mild eller blid yoga. samt ift de øvrige Yoga hold eller hvis du har i tankerne at begynde til den mere fysiske Yoga senere. De øvrige Yoga holdtyper: 

  • Yoga Relax, Blid Yoga, Fascia- og bindevævsmassage, vejrtrækning, Mindfulness, afspænding.
  • YIN Yoga, afspændende, vejrtrækning, Mindfulness
  • HOT FlowYoga Infrarød varme hård, puls krævende.
  • HOT FlowYoga II Infrarød varme, udfordre puls, balance, styrke og afspænding.
  • FlowYoga & Stram Op.. Flow yoga med ekstra træning af mave baller og lår, samt puls
  • Hatha Yoga Yogaøvelser statiske, stræk, afspænding

Dette holder er prægede af Yoga typerne. Anusara, Vinyasa, Iyenga Yoga, vejrtrækningsøvelser, samt Mindfulness

  • Tilmelding: prøvetime eller tilmeld et medlemsskabKlik HER
  • Holddage: man kl 17 og kl 15.45, torsdag kl 16.45 HOT Yoga skiftevis hver søn kl. 16.30 og kl 10. Hveranden onsdag kl 16 og kl 17.15
  • Holdkalenderen: klik Her
  • Underviser: Pia Kornval.