Hatha Yoga
Hatha Yoga
_mgl3254

Der arbejdes bl.a. med statisk og fysiske yogaøvelser, som indeholder klassiske yogastillinger.

Oftest udført i et roligt tempo med pauser mellem stillingerne, samt længere stræk.


  • Siddende og liggende rolige Flow opvarming.
  • Hatha øvelser med understøttende klodser, elastikker mm. og skønne stræk
  • Mindfulness afspænding.

Udbyttet er:

  • Forbedret mobilitet og smidighed.
  • Ro og overskud.
  • Forbedret nattesøvn.
  • Rummelighed.
  • Øget koncentrationsevne.
  • Styrker kroppens naturlige udrensning.
  • Mere balance i muskler og psyke
  • Reducerer stress og spændinger.
  • Mere mental balance og energi.

Særligt godt i mod:  Fysisk: Stress, dårlig koordination, ømme muskler. Smerter, problemer med ryg, ben, knæ, skuldre. Nakke, balance o. lign., led, efterfødsel, knogleskørhed, fordøjelsen, astma mm

Psykisk: søvnløshed, stress, smerter, uro. Nedtrykthed, depression, træthed. Adhd og andres psykiske lidelser.  Nerve- og hormonsystem samarbejder bedre med de organstyrrede muskler, så de afspændes og styrkes og signaler fra hjernen modtages optimalt.

En god kombination ift. hvis du er nybegynder eller ønsker mild eller blid yoga. samt ift de øvrige Yoga hold eller hvis du har i tankerne at begynde til den mere fysiske Yoga senere. De øvrige Yoga holdtyper: 

  • Yoga Relax, Blid Yoga, Fascia- og bindevævsmassage, vejrtrækning, Mindfulness, afspænding.
  • YIN Yoga, afspændende, vejrtrækning, Mindfulness.
  • Flow Yoga.muskel og puls krævende (alm. som mildt)
  • HOT FlowYoga Infrarød varme hård, puls krævende.
  • HOT FlowYoga II Infrarød varme, udfordre puls, balance, styrke og afspænding.
  • FlowYoga & Stram Op.. Flow yoga med ekstra træning af mave baller og lår, samt puls

Dette holder er prægede af Hatha Yoga og Mindfulness

  • Tilmelding: prøvetime eller tilmeld et medlemsskabKlik HER
  • Holddag: lør kl 9. Lignende hold mandag kl 9, ons kl 16
  • Holdkalenderen: klik Her
  • Underviser: Bente