Hatha Yoga

Hatha Yoga
_mgl3254

Der arbejdes bl.a. med statisk og fysiske yogaøvelser, som indeholder klassiske yogastillinger.

Oftest udført i et roligt tempo med pauser mellem stillingerne, samt længere stræk.

Vi laver:
  • Siddende og liggende rolige Flow opvarming.
  • Hatha øvelser med understøttende klodser, elastikker mm. og skønne stræk
  • Mindfulness afspænding.

Udbyttet er:

  • Forbedret mobilitet og smidighed.
  • Ro og overskud.
  • Forbedret nattesøvn.
  • Rummelighed.
  • Øget koncentrationsevne.
  • Styrker kroppens naturlige udrensning.
  • Mere balance i muskler og psyke
  • Reducerer stress og spændinger.
  • Mere mental balance og energi.

Særligt godt i mod:
Fysisk: Stress, dårlig koordination, ømme muskler. Smerter, problemer med ryg, ben, knæ, skuldre. Nakke, balance o. lign., led, efterfødsel, knogleskørhed, fordøjelsen, astma mm

Psykisk: søvnløshed, stress, smerter, uro. Nedtrykthed, depression, træthed. Adhd og andres psykiske lidelser.  Nerve- og hormonsystem samarbejder bedre med de organstyrrede muskler, så de afspændes og styrkes og signaler fra hjernen modtages optimalt.

​Praktisk info.

En god kombination ift. hvis du er nybegynder eller ønsker mild eller blid yoga. samt ift de øvrige Yoga hold eller hvis du har i tankerne at begynde til den mere fysiske Yoga senere. De øvrige Yoga holdtyper: 

  • Yoga Relax, Blid Yoga, Fascia- og bindevævsmassage, vejrtrækning, Mindfulness, afspænding.
  • YIN Yoga, afspændende, vejrtrækning, Mindfulness.
  • Flow Yoga.muskel og puls krævende (alm. som mildt)
  • HOT FlowYoga Infrarød varme hård, puls krævende.
  • HOT FlowYoga II Infrarød varme, udfordre puls, balance, styrke og afspænding.
  • FlowYoga & Stram Op.. Flow yoga med ekstra træning af mave baller og lår, samt puls

Dette holder er prægede af Hatha Yoga og Mindfulness

  • Tilmelding: prøvetime eller tilmeld et medlemsskabKlik HER
  • Holddag: lør kl 9. Lignende hold mandag kl 9, ons kl 16
  • Holdkalenderen: klik Her
  • Underviser: Bente