Mild Flow Yoga & stræk

Mild Flow Yoga
Siddendeyoga

Mild eller Blid Flow Yoga & Stræk: Dette hold lægger op til bevægelse i hele kroppen, samt restitution og balance.
Kroppen opvarmes med langsom Flow Yoga og vejrtrækninger, så du træder ind i den magiske Flowzone. Stillingerne udføres med vejrtrækning i et roligt tempo. Milde eller Blide Yoga bevægelser, stræk, vejrtrænings- og afspændingstræning, samt Mindfulness Meditation. Med tiden får brudt dine opspændingsmønstre Du lærer bl.a. hvordan du finder ro.

Du efterlader rummet med en nærværende og sansende kontakt ind til dig selv. Du kan med fordel lærer at bruge disse unikke redskaber i dagligdagen og dermed indstilles kroppen og sindet til mere ro og sundhed.

Vi laver:
  • Stående, siddende og liggende rolige Flow Yoga øvelser.
  • Energi-åndedræt og bevægelse.
  • Strækøvelser med understøttende klodser, elastikker
  • Mindfulness afspænding.

Udbyttet er:

  • Smidighed og balance i muskler og psyke
  • Flottere kropsholdning og godt kredsløb
  • Stærkere muskler og knogler
  • Mere balance i nerve- og hormonsystem.
  • Reducerer stress og spændinger.
  • Et stærkere immunforsvar og mere mental balance og energi.


Særligt godt i mod:

Fysisk: Stress, dårlig koordination, ømme muskler. Smerter, problemer med ryg, ben, knæ, skuldre. Nakke, balance o. lign., led, efterfødsel, knogleskørhed, fordøjelsen, astma mm

Psykisk: Svimmelhed, søvnløshed, stress, smerter, uro. Nedtrykthed, depression, træthed. Adhd og andres psykiske lidelser.
Nerve- og hormonsystem samarbejder bedre med de organstyrrede muskler, så de afspændes og styrkes og signaler fra hjernen modtages optimalt.

Praktisk info.

En god kombination ift. hvis du er nybegynder eller ønsker mild eller blid yoga. samt ift de øvrige Yoga hold eller hvis du har i tankerne at begynde til den mere fysiske Yoga senere. De øvrige Yoga holdtyper: 

Dette holder er prægede af Yoga typerne. Anusara, Vinyasa, Iyenga Yoga, vejrtrækningsøvelser, samt Mindfulness

  • Tilmelding: prøvetime eller tilmeld et medlemsskab. Klik HER
  • Holddag: man kl 9, ons kl 16. Lignende hold man kl 17, tor kl 17.15
  • Holdkalenderen: klik Her
  • Underviser: Pia Kornval.