YIN Yoga

YIN Yoga
Yin%201

I YIN Yoga holdes yogastillingerne længere og vi inddrager åndedræts-teknikker og meditation i endnu højere grad.

Yin og Yang, er som de fleste kender det, modsætninger. Vi balancerer bla. i livet og intet er udelukkende yin eller udelukkende yang, præcist ligesom sødt og saltet, ellers koldt og varmt.

I dag har vi mest Yang, meget aktivitet, træning, præstation mm. Kunsten er at vedligeholde balancen. Prisen kan være for høj, hvis der er for stor ubalance. Stress, depressioner, dårligt humør, manglende energi og lavt immunforsvar, og alvorlige livsstilssygdomme.

YIN Yoga er derfor en mulighed for at opnå balance og dermed mere energi og trivsel, både kropsligt, psykisk og mentalt overskud.

Vi laver:
  • Siddende og liggende rolig opvarming.
  • YIN øvelser med understøttende klodser, pøller mm.
  • Energi-åndedræt og bevægelse.
  • Mindfulness afspænding.
  • Fascia- og bindevævs release

Udbyttet er:

  • Forbedret mobilitet og smidighed.
  • Ro og overskud.
  • Forbedret nattesøvn.
  • Rummelighed.
  • Øget koncentrationsevne.
  • Styrker kroppens naturlige udrensning.
  • Mere balance i muskler og psyke
  • Reducerer stress og spændinger.
  • Mere mental balance og energi.

Særligt godt i mod:

Fysisk: Stress, muskelafspændende, ømme muskler. Smerter, problemer med ryg, ben, knæ, skuldre. nakke, balance o. lign., led, efterfødsel, knogleskørhed, fordøjelsen, astma mm

Psykisk: søvnløshed, stress, smerter, uro. Nedtrykthed, depression, træthed. Adhd og andres psykiske lidelser.
Nerve- og hormonsystem samarbejder bedre med de organstyrrede muskler, så de afspændes og styrkes og signaler fra hjernen modtages optimalt.


​Praktisk info.

En god kombination ift. hvis du er nybegynder eller ønsker mild eller blid yoga. samt ift de øvrige Yoga hold eller hvis du har i tankerne at begynde til den mere fysiske Yoga senere. De øvrige Yoga holdtyper: 

  • Yoga Relax, Blid Yoga, Fascia- og bindevævsmassage, vejrtrækning, Mindfulness, afspænding.
  • Flow Yoga.muskel og puls krævende (alm. som mildt.
  • HOT FlowYoga Infrarød varme hård, puls krævende.
  • HOT FlowYoga II Infrarød varme, udfordre puls, balance, styrke og afspænding
  • FlowYoga & Stram Op.. Flow yoga med ekstra træning af mave baller og lår, samt puls
  • Hatha Yoga Yogaøvelser statiske, stræk, afspænding

Dette hold er prægede af Yin Yoga, vejrtrækningsøvelser og Mindfulness

  • Tilmelding: prøvetime eller tilmeld et medlemsskabKlik HER
  • Holddag:  tir kl 18.45 og torsdag kl 18.15. Lignende hold fre kl 9 og kl 16.45
  • Holdkalenderen: klik Her
  • Underviser: Pia  og Bente