YogaRelax & Meditation
YogaRelax & Meditation
_mgl3254

Yoga Relax & Meditation: Stillingerne udføres i et roligt tempo med pauser. En god kombination af blide Yoga bevægelser, stræk, bindevævsmassage, vejrtrænings- og afspændingstræning, samt Mindfulness.
Meditationen og afspændingsøvelserne supplerer hinanden, så du med tiden får brudt dine opspændingsmønstre. Du lærer bl.a. hvordan du finder ro. Dette hold lægger op til restitution og balance.

Vi laver:
  • Siddende, liggende og stående Yoga øvelser.
  • Vejrtrækning som giver energi og ro
  • Strækøvelser med understøttende klodser, elastikker mm
  • Bindevævsmassage med bolde og foam roller
  • Meditation og Mindfulness afspænding

Udbyttet er:

  • Smidighed og balance i muskler og psyke
  • Mere balance i nerve- og hormonsystem.
  • Reducerer stress og spændinger.
  • Et stærkere immunforsvar og mere mental balance og energi.


Særligt godt i mod:

Fysisk: Stress, dårlig koordination, ømme muskler, smerter, problemer med ryg, ben, knæ, skuldre, nakke, balance o. lign., led, knogleskørhed, fordøjelsen, astma mm

Psykisk: Svimmelhed, søvnløshed, stress, smerter, uro, Nedtrykthed, depression, træthed. Adhd og andres psykiske lidelser. Nerve- og hormonsystem samarbejder bedre med de organstyrrede muskler, så de afspændes og styrkes og signaler fra hjernen modtages optimalt.

Du efterlader rummet med en nærværende og sansende kontakt ind til dig selv. Du kan med fordel lærer at bruge disse unikke redskaber i dagligdagen og dermed indstilles kroppen og sindet til mere ro og sundhed.

Praktisk info.

En god kombination ift. hvis du er nybegynder eller ønsker mild eller blid yoga. samt ift de øvrige Yoga hold eller hvis du har i tankerne at begynde til den mere fysiske Yoga senere. De øvrige Yoga holdtyper: 

  • YIN Yoga, afspændende, vejrtrækning, Mindfulness.
  • Flow Yoga.muskel og puls krævende (alm. som mildt)
  • HOT FlowYoga Infrarød varme hård, puls krævende.
  • HOT FlowYoga II Infrarød varme, udfordre puls, balance, styrke og afspænding.
  • FlowYoga & Stram Op.. Flow yoga med ekstra træning af mave baller og lår, samt puls
  • Hatha Yoga Yogaøvelser statiske, stræk, afspænding


Dette holder er prægede af Yoga typerne. Anusara, Vinyasa, Iyenga Yoga, vejrtrækningsøvelser, samt Mindfulness

  • Tilmelding: prøvetime eller tilmeld et medlemsskabKlik HER
  • Holddag: fre kl 9,, kl 16.45. Lignende hold man kl 9, tir kl 17.15 og kl 19
  • Holdkalenderen: klik Her
  • Underviser: Pia Kornval.