top of page
Sunde grøntsager

BLOG
YOGA, SUNDHED & LIVSSTIL

Blåbær & hindbær smoothie med antioxidanter

Opdateret: 19. sep. 2023


Få den gode samvittighed i spil og nyd denne smoothies, som stiller sulten, den søde tand, også er den sund.


Blåbær har et højt indhold af antioxidanter og er godt for immunforsvaret og antioxidanterne udrydder også de skadelige frie radikaler, der kan forårsage kræft og andre sygdomme.

Blåbær har også et højt vitamin- og mineralindhold, herunder både kobber, A-, B-, C, K- og E-vitaminer.


Når du drikker denne smoothie hjælper du også din fordøjelse igang da blåbærret indeholder mange fibre. Faktisk indeholder 1 kop blåbær 14 % af den anbefalede mængde af fibre du skal have på en dag.


Sidst men ikke mindst indeholder smoothien en masse vand som er med til at holde dig hydreret i løbet af dagen.




Til 2 personer

Forberedelsestid: 10 min


Ingredienser: 1 pakke vilde blåbær på frost

1 lille moden banan

1/2 sødt æble

1- 1/2 cm frisk ingefær

Vand efter behov (lidt ad gangen)

Tilføj evt. frisk mynte


Sådan gør du: Bland det hele i en blender med vand i bunden af din blender. Hvis din blender driller, så kan du tilføje lidt ad gangen. Blend ovenstående og drik/spis med det samme. Smaver skøøøønt.


Sundhedsmæssige fordele ved blåbær Blåbær er utrolige ernæringsrige og propfyldte med antioxidanter – polyfenoler, catechiner, flavonoider – samt en masse essentielle vitaminer og næringsstoffer.

Kan bekæmpe kræft og beskytter dig mod neurodegenerativ sygdom og forhindre kognitivt forfald, samt udvikling af visse degenerative sygdomme, såsom Alzheimers og Parkinsons.

Blåbær hjælper også din krop med at bekæmpe inflammation og relaterede hjerte og kar sygdomme, fordi det forbedrer balancen af fedtet i blodet (LDL og HDL) og sænker og regulerer blodtrykket. Blåbær kan gøre dit syn bedre.


109 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

留言


Instagram

Kategorier

bottom of page