top of page
Sunde grøntsager

BLOG
YOGA, SUNDHED & LIVSSTIL

Sød kartoffelsuppe

Opdateret: 27. mar. 2022

Søde kartofler er sprængfyldt af immunforsvarsstyrkende antioxidanter, især i form af betakarotin og mange fibre der gavner både mætheden og fordøjelsen. God kilde til A-vitamin og fremragende kilde til det knoglestyrkende mineral. Undersøgelser viser, at stimulering af samtlige smagsløg i ét og samme måltid sikrer en fortrinlig mæthed. Ingredienser: 4 pers. · 3 store søde kartofler · 2-4 hvidløg · 1 stort løg · 2 bouillion · 600-700 ml vand. · 4-6 gulerødder.

smag til med... · Cayennepeber, salt, peber og hvidløjspulver Topping: · Persille, kidneybønner, koriander, risted mandler, blomkål

Sådan gør du: 1. Skyld og hak grøntsagerne (hvis økologiske med skræl) sammen med vand

2. Kog i ca 20 min.

3. Blend til suppe (for anden konsistens tilsæt vand) 4. Tilsæt hvidløg og krydderier efter smag

 

Tips: Prøv også at bage søde kartofler i tern i ovnen med ganske lidt salt. Spis også med toppings som fx. kidneybønner (proteiner) koriander og persille eller let grøn salat.

 

Fordele: Søde kartoflen er sprængfyldt af immunforsvarsstyrkende antioxidanter, især i form af betakarotin og mange fibre der gavner både mætheden og fordøjelsen. God kilde til A-vitamin og fremragende kilde til det knoglestyrkende mineral. Undersøgelser viser, at stimulering af samtlige smagsløg i ét og samme måltid sikrer en fortrinlig mæthed.

119 visninger4 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Instagram

Kategorier

bottom of page