top of page

Børneyoga 5-10 år

I børneyoga tager vi børnene med på en eventyrlige rejse og lærer dem de klassiske yogastillinger gennem leg. Vi øver os i at trække vejret helt ned i maven, balancere som en danser, hilse på solen og brøle som rovdyrene i Afrika.

Rammen for yogatimerne er altid historiefortælling, hvor børnene bruger deres fantasi og kreativitet. 
 

Børneyoga er en god måde at styrke kroppen – både indvendig og udvendig. På den måde får børnene en større bevidsthed om deres krops evner og får nemmere ved at finde ro, selvværd og mod til det, der møder dem🌱

Dit barn afhentes, som udgangspunkt på Søborg Skoles SFO kl 14.55 af yogalæreren. Går dit barn på en anden skole skal dit barn selv komme til yogalokalet. Dit barn afhentes eller går selv hjem. Børneyogalærere Heidi Bisgaard fra Yoga i Børnehøjde.


Datoer: 20. februar, 5. + 19. marts og 16. april kl. 15.10 - 15.55

Pris: 725 kr. (incl. afhentning) eller 680 kr. (mød op til yogalokalet)
 

Læs mere og book forløb i vores Booking App. For spørgsmål om børneyoga, kontakt Børneyogalæreren Heidi fra 'Yoga i Børnehøjde' på 61 26 01 38. Læs også om vores Familieyoga HER

Kom til yoga med din pre-teenager

  • Styrkende Yang øvelser og restituerende Yin øvelser - mere energi.

    Læs mere

    Ons

    1 t

  • Yin - fokus på vejrtrækning, fleksibilitet, restitution, ro og nærvær.

    Læs mere

    Tir, Ons, Tor

    1 t

  • Fokus på restitution og balance med blid flow yoga og boldmassage.

    Læs mere

    Fre

    1 t 15 min

  • Koordination og balance, samt aktivering af kirtlerne til energi.

    Læs mere

    Tor

    1 t 15 min

  • Kom kroppen igen muskulært og få energi og velvære

    Læs mere

    Man, Søn

    Varighed varierer

Yoga -råd 

Hvad gør yoga for dig?

HVAD ER YOGA ?

Det handler ikke om gymnastik, akrobatik eller blive super fleksibel. Du behøver ikke at kende Sanskrit navne stillingerne, eller de engelske navne for stillingerne eller for den sags skyld være vegetar eller veganer.

At være en "rigtig" yogi betyder ikke at være i stand til at indtage en masse ’skøre’ positioner. Du skal praktisere på en måde, der hjælper dig med at leve et bedre liv. Hvis der er en øvelser, du ikke kan gennemføre, fordi du ikke er fleksible eller stærk nok, eller har en skade, er det ikke noget problem. Du kan justere stillingen, eller lave en anden. Så længe du fokuserer på din åndedræt og er opmærksom på, hvad din krop fortæller dig, så gør du det godt. Kernen er, at integrere vejrtrækning, bevægelse og meditation.

 

Yoga ...

  • Sænker dit blodsukker

  • Styrker din evne til at fokusere

  • Forbedre din søvn

  • Styrker din rygsøjles diskus’er     

  • Holder Stress væk fra livet

  • Gør dig mere smidig

  • Ro i nervesystemet

  • Gener holdes i ro

  • Bedre balance i hormonerne

  • Færre smerter i muskler og led.

  • Færre livsstilsydomme træder i kraft

  • Fokus og overskud i hverdagen

  • Din tilstedeværelse øges

  • Du for lyst til at være sundere

  • Listen er lang

98-DSCF2780.jpg
Gravidråd
bottom of page